Diensten
bij Bogaard Administraties
Dienstverlening
1. AdministratieMijn kantoor is werkzaam voor diverse bedrijven, grotendeels binnen de stedendriehoek.
Binnen mijn klantenkring bevinden zich diverse MKB-bedrijven, grafische ondernemers,
groothandel, dienstverleners en horecagelegenheden. Ook verzorg ik opdrachten de
Vereniging van Eigenaren, de zgn. VVE's.
Als adviseur ben ik u behulpzaam bij:
- het verwerken van uw administratie
- het samenstellen van jaarstukken
- begrotingen en met name tussentijdse overzichten.
Salarisadministratie behoort tot een van de specialiteiten van mijn kantoor.
Niet alleen het doen van loonberekeningen, het aanleveren van salarisstroken en
jaaropgaven, maar ook het elektronisch verzenden van uw aangifte loonheffingen is een
service van mijn kantoor waar ik trots op ben.
Wij zijn snel en flexibel. Direct even snel een loonberekening voor uw nieuwe medewerker
of sollicitant. Via de telefoon of mail gelijk duidelijkheid, ik regel het graag voor u!
Aanvullend kan ik ook voor u verzorgen:
- Het opstellen van arbeidsovereenkomsten.
- Het doen van ziekte- en herstelmeldingen.
- Het verzorgen van uw aangifte Loonheffingen.
- Ontslagaanvragen.
- Proefberekeningen.
Wel of niet overstappen op de werkkostenregeling dat is de vraag. De Kamer van Koophandel
heeft een stappenplan en een filmpje op haar site gezet die kan helpen met deze keuze.
Hoe berekent u of de werkkostenregeling voordelig voor u is?
1. Breng alle bestaande vergoedingen en regelingen voor 2011 in kaart en tel deze bij
elkaar op. Denk hierbij bijvoorbeeld aan personeelsfeesten, fietsen, kerstpakketten,
laptops en bedrijfsfitness.
2. Bepaal per vergoeding en verstrekking of deze binnen de werkkostenregeling valt of
dat er sprake is van vrijstelling of nihil-waardering.
3. Bereken de fiscale loonsom voor 2011. Ga hierbij uit van het totale bedrag aan fiscaal
loon dat u heeft uitbetaald + eventuele loonsverhogingen en andere aanpassingen in
2011.
4. Neem 1,4 procent van de loonsom. Als dit bedrag hoger is dan het bedrag dat u betaalt
aan vergoedingen en verstrekkingen, dan kan de werkkostenregeling gunstig voor u
zijn.
Aanpassen arbeidsvoorwaarden
U heeft tot januari 2014 de tijd om uw arbeidsvoorwaarden aan te passen zodat u niet boven
de forfaitaire ruimte uitkomt. Zeker werkgevers die nu een cafetariasysteem kennen, zullen
kritisch naar de arbeidsvoorwaarden moeten kijken.
U kunt inschatten hoeveel vrije ruimte uw bedrijf in 2011 hebt en of dit voldoende is voor het
beleid dat de werkgever wil voeren.
Wanneer snel overstappen?
Bedrijven waarbij de secundaire arbeidsvoorwaarden (bedrijfsfitness, personeelsfeesten,
kerstpakketten, veel vaste kostenvergoedingen, fietsregelingen, telewerkplekvergoedingen
thuis en dergelijke) zeer beperkt zijn, kunnen baat hebben bij een snelle overstap. Zij zullen
niet zo snel te maken krijgen met een overschrijding van de vrije ruimte.
Een snelle overstap is te adviseren voor bedrijven die verwachten binnen de vrije ruimte
te blijven met hun vergoedingen en verstrekkingen. In de oude regeling zijn immers vele
belastingvrije vergoedingen nog begrensd, zo niet onmogelijk.
Voordelen van werkkostenregeling:
- U kunt een vast percentage van de loonsom onbelast vergoeden en verstrekken.
- U hoeft geen rekening te houden met de bestaande regels voor vrije vergoedingen en
verstrekkingen: u krijgt meer vrijheid.
- U waardeert loon in natura tegen de factuurwaarde. U hoeft de factuur dan alleen in de
financiële administratie te boeken en niet ook in de loonadministratie.
Gaat u binnenkort van start met uw eigen bedrijf?
Bel mij, 055 – 8444709 of 06-21395650 en ik zorg voor een goede administratieve
voorlichting en ondersteuning.
Waar moet u o.a. aan denken?:
- Een goede naam voor uw bedrijf en een juiste registratie bij de Kamer van Koophandel
- Welke rechtsvorm kiest u ? (eenmanszaak, BV)
- Hoe registreer ik mij bij de Belastingdienst
- Wat moet ik bijhouden aan administratie en op welke wijze, wat kan ik zelf en wat besteed ik uit
- Algemene betalings- en leveringsvoorwaarden
- Hoeveel belasting moet ik gaan betalen, wat is een goede prognose
- Waar moet ik mij tegen verzekeren
- Moet ik mij aansluiten bij een branchevereniging
- Welke tarieven c.q. prijzen moet ik hanteren
- Wanneer kan ik gebruikmaken van de fiscale aftrekposten
- Is het zinvol om een ondernemersplan te maken
U bent bij mij aan het juiste adres voor het verzorgen van uw:
- Financiële adminstratie
- Aangiftes omzetbelasting
- Loonadministratie en aangiftes loonheffing
- Opstellen jaarstukken Begeleiden van alle fiscale controles
- Voeren van correspondentie en opstellen bezwaarschriften naar de fiscus
- Aangiftes vennootschapsbelasting
- Aangiftes inkomstenbelasting, ook voor particulieren
Tips
Voor al uw belastingzaken kan ik u van dienst zijn:
- Inkomstenbelasting
- Vennootschapsbelasting
- Omzetbelasting
- Loonheffingen
Voor uw aangifte Inkomstenbelasting kunt u uitstekend terecht bij mijnkantoor.
Ik werk uitsluitend op afspraak, belt u hiervoor 055 -8444709 of 06-21395650
U bent van harte welkom.